28 de febrer de 2015: Jornada Pel dret a decidir, també, la nostra salut. Resum informatiu

Promoguda pel Parlament Ciutadà, aquesta sessió participativa tingué lloc el dissabte 28 de febrer de 2015, de 10 a 14h a la facultat de Medicina de la UB (Paraninf de l’Hospital Clínic) i va estar dedicada a posar sobre la taula els punts bàsics i irrenunciables per avançar cap a la creació d’un nou sistema sanitari per al nostre país:

• un servei públic que defugi la privatització, la mercantilització i la biomedicalització
  • i que garanteixi l’accés universal a la salut.

En representació de la PSM van prendre la paraula Àngels Vives, que va exposar als assistents els objectius i el funcionament de la Plataforma, i Lluís Isern, que va intervenir en l’apartat dedicat a Treball i Atur.

Com a resultat d’aquesta sessió, que va aplegar la majoria d’organitzacions polítiques i socials vinculades a l’àmbit sanitari,

• Comença la Marea Blanca catalana, i la Salut Mental ja té un lloc destacat des d’on fer denúncies i propostes.
  • S’anuncien mobilitzacions pel maig i pel setembre.
  • I s’acorda una històrica Declaració institucional de 10 punts per guanyar la salut com a dret fonamental, i avançar en la consolidació d’una sanitat universal, pública i gratuïta.

Enllaç a la gravació íntegra d’aquesta sessió històrica Pel dret a decidir, tambe, la nostra salut.