Comín: “Destinarem 100 milions d’euros més a la salut mental aplicant un model comunitari propi referent al món”

El Departament destinarà 461 milions d’euros en aquest àmbit sanitari, suposant l’increment més elevat de la història dels pressupostos de Salut.

El conseller posa en valor el consens amb què s’està dissenyant el nou model comunitari per abordar la salut mental.

El conseller de Salut, Antoni Comín, ha explicat aquest matí en seu parlamentària algunes de les mesures que s’han pres per tractar de millorar els indicadors actuals de salut mental a Catalunya. En resposta a una pregunta oral formulada per la diputada de Junts pel Sí, Alba Vergés, el titular de Salut ha subratllat que la crisi socioeconòmica ha agreujat les desigualtats socials de manera especialment marcada en salut mental, l’únic àmbit que, de fet, ha empitjorat en els darrers anys com a conseqüència de la recessió. En aquest sentit, Comín ha posat aquesta realitat com a mostra de “l’impacte que tenen els determinants socials en la salut de les persones”.

Davant d’aquesta situació el conseller ha posat en valor que el pressupost en Salut per al proper any “es pot resumir i destacar en dues paraules: salut mental”. Així, Comín ha assenyalat que aquest àmbit experimentarà un increment pressupostari de més d’un 20%, fins al punt que, respecte els comptes del 2015, s’aportaran 100 milions d’euros més, arribant a un total superior als 450 milions. “Ho hem de fer perquè tenim l’obligació d’atendre problemes que són especialment dramàtics, especialment en l’àmbit infantil i juvenil”, ha dit Comín.

El conseller ha remarcat que aquesta previsió està sent rebuda amb molta esperança per part dels agents dels sector. “Tenim una oportunitat i hi ha molta expectativa, perquè serà un salt històric, el més gran que haurà fet mai el pressupost de salut mental”. Amb tot, Comín ha afegit que no tindria sentit fer aquest increment sense posar-lo al servei d’un nou model. “Es tracta del model comunitari que tenim aquí, a Girona, del qual Europa ha dit que és el millor del continent i potser del món en prevenció comunitària en salut mental”, ha emfatitzat Comín, tot afegint el consens amb els professionals amb què s’està desplegant. “Posem molts recursos, però perquè sabem cap a on volem anar”, ha conclòs.