La PSM participa en el lliurament de la Declaración de Atocha al Congrés de Diputats, de Madrid

El matí del dia 10 d’octubre de 2014, mentre a la sala d’actes del Col·legi de Metges de Barcelona tenia lloc la presentació pública de la Plataforma per la Defensa de la Salut Mental a Catalunya, Paloma Azpilicueta, membre del Grup Promotor, es traslladava fins a Madrid per participar com a representant de la PSM en l’acte de lliurament de la Declaración d’Atocha en el registre del Congrés de Diputats a les 12,30h.

Declaración Atocha_Entrega firmas 10_10_2014

En aquest acte de lliurement, la Declaración de Atocha anava acompanyada de nombroses signatures, que constitueixen una important expressió col·lectiva de suport, no tan sols dins l’àmbit de l’estat espanyol sinó també internacional. Han subscrit el manifest 3272 professionals, entre ells alguns estrangers de reconegut prestigi internacional como el Professor G. Berrios (Reino Unido), el Dr. F. Rotelli (Trieste, Italia), el Dr. C. Sluzky (USA). També ha rebut el suport d’un nombrós col·lectiu d’associacions nacionals i internacionals.

El conjunt de tots els signats s’adhereixen a la petició que es faci amb urgència un debat parlamentari sobre l’atenció pública en els serveis de Salut Mental reclamant un model comunitari d’atenció, que:

• faci front a la marginació/estigmatització que el nou Projecte de Codi Penal ha reintroduit,
  • abordi les condicions necessàries per a la clínica assistencial,
  • acabi amb les greus insuficiències per a les bones praxis dels professionales de SM –inclosa la situació socio/laboral-,
  • eviti els danys que està rebent la població.

Així mateix, en aquest debat parlamentari hi han de ser com a protagonistes els continguts vinculats a la defensa de la Sanitat Pública, particularment la derogació de la llei 15/97 i el RD 16/2012.

imatge 3