Què és la PSM?

La Plataforma per la Defensa de l’Atenció Pública en Salut Mental a Catalunya (PSM) és un moviment assembleari de professionals que, preocupats per les repercussions de les reduccions pressupostàries i l’actual situació de deteriorament de la salut mental, volem incidir en la millora de la salut mental i relacional de la població, vetllant perquè les prestacions públiques tinguin el nivell de qualitat i siguin suficients per assolir els objectius de Salut per a tothom promoguts per la OMS.

La PSM es va crear a partir de la Declaración de Atocha (Madrid, abril 2014), document fundacional i vertebrador del moviment estatal en defensa de la millora de l’atenció a la salut mental al qual estem adherits. Les línies de pensament i d’acció de la PSM es troben reflectides en el Manifest de la Plataforma i la Declaració de Barcelona.

L’adhesió a la PSM és a títol individual. Tota persona que vulgui formar part activa d’aquesta Plataforma està convidada a adherir-s’hi i a participar. Així mateix, la PSM compta amb el suport institucional de diverses entitats i col·lectius professionals, que col·laboren segons diferents graus d’implicació.

Les entitats col·laboradores, que actualment donen suport al moviment i s’impliquen directament en diversos aspectes de l’organització, funcionament i  desenvolupament de les tasques de la PSM són:

logo_FCCSM

logo_copc logo_COIMB   logo_col treb soc cat

logo_COMB  logo_FEAPlogo_SCTFlogo_FEATFlogo_CEESC

Formen part de les entitats actualment adherides, que donen suport institucional a la PSM sense participar en la seva organització ni estar directament vinculades a les seves activitats, sinó des de la confluència d’interessos que permet potenciar-se mútuament:

logo_Grupo Atocha    logo_acapir   logo_CAMFIC

logo_MAREA BLANCAlogo_ASCISAMlogo_iPsi